zondag 26 februari 2012

Delftsblauwe pyama

In de week van 13 februari zijn wij voor een midweek naar Centerparcs Port Zelande in Ouddorp geweest. Ik had wat spullen meegenomen om 's avonds iets te doen te hebben als Jan televisie zat te kijken. Ik wilde nog een derde pyama maken. Op dinsdag wilde Jan naar Delft. Leuke plaats om rond te lopen. We zijn in de Nieuwe Kerk geweest waar de Oranjes begraven liggen. Mooie glas-in-lood ramen. Maar het was zo koud in die kerk. Buiten was het nog warmer. Ook zijn we in de Oude Kerk geweest. De kerk waar prins Friso getrouwd is. Ook hier was het koud. Wat wel raar was dat we in deze kerken entreegeld moesten betalen. De katholieke kerk kent dat niet. Elke katholieke kerk is gratis te bezoeken.Toen wij 's avonds terugkwamen ben ik begonnen met de patronen op het stof te leggen. Terwijl ik hiermee bezig was realiseerde ik mij met wat voor stof ik bezig was. Delftsblauw. Nou dat is wel heel speciaal op de dag dat wij naar Delft zijn geweest ben ik een Delftsblauwe pyama aan het maken. Van Marjan Vreugdenhil heb ik een tijd geleden het Delftsblauw gekregen. Zij kon er niets meer mee doen en ik heb het mooi kunnen gebruiken om de broek en de mouwen af te biezen. De kraag, de zak en het beleg kon ik er ook nog uithalen. Ook met deze pyama schoot het weer niet op. Zit nu aan mijn tweede antibioticakuur binnen een maand tijd. Maar ik moet kost wat kost 6 maart beter zijn want dan word ik geopereerd. Mijn galblaas wordt er dan uitgehaald. De komende week wordt het een week van rustig aan doen. Maar ik heb wel mooi mijn drie pyama's af dus ziekenhuis ik ben er klaar voor.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het weer een hele leuke pyjama geworden en die biezen maken het af. Wel leuk dat je daar was toen je met deze stof bezig was. Heel veel sterkte voor de komende tijd en beterschap.

    groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is toch ook weer leuk geworden.
    Nog een paar nachtjes slapen, dan is het eindelijk zover voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geworden! Heel veel succes met de operatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 7 jaar geleden had ik veel galkolieken, wel een week lang. Na onderzoek in het Maxima ziekenhuis in Veldhoven had ik veel galsteentjes bleek. Ze zeiden dat ik maar even een afpraak moest maken bij de balie om de galblaas eruit te halen. Mooi niet dus. Ik heb het nooit meer terug gehad. 1/4 van de mensheid loopt ermee rond. Ik hoor wel in mijn omgeving hoeveel last ze erna nog van hebben van zó'n operatie! Als ik ze weer krijg neem ik een lever- en galstenenreiniging (lees er verder maar over op internet). Appelsap een week, bitterzout en olie en alles komt eruit, zonder operatie!

    Als je je wel laat operaren, veel succes en ook erna!

    BeantwoordenVerwijderen