zondag 29 april 2012

Mijn Frummultje Lingerie-billentas.

Vanmorgen ben ik samen met Marjan Vreugdenhil naar de stoffenmarkt hier in Valkenswaard geweest. Kei gezellig en geslaagd voor stof voor mijn Frummultje Lingerie-billentas. Het begin is gemaakt zoals op de foto is te zien. Het is geen karweitje wat binnen een paar uur klaar is. Ik ben een Pietje-precies en normaal lus ik alles maar met skaileer valt er niets te lussen. Dus heb ik er voor gekozen om alles eerst op 1 cm af te tekenen, dan uitknippen en dan nogmaals op een 0,5 cm af te tekenen. Ik speld dan op 0,5 cm en ga op een 1 cm stikken. Wat ook een uitdaging is, is het in elkaar zetten van de tas. Geen omschrijving dus lekker zelf een weg zoeken. Wordt dus vervolgd want ik ga niet één maar twee tassen maken. Ik liep nog tegen een mooie combinatie aan die ik niet kon laten liggen.

5 opmerkingen:

  1. Het begin ziet er goed uit, ben benieuwd naar je vorderingen. Fijn dat je goed bent geslaagd heb je nog meer leuke stofjes gekocht of alleen voor de tas(sen)? Succes met je tas.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben heel benieuwd naar de tas!

    Veel plezier met het maken.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee om deze tas te gaan maken. Ik zag ze laatst op internet voorbij komen. Heb je het patroon zelf getekend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Jos, Jan heeft voor mij de foto een paar keer uitvergroot op de computer en toen geprint. De tas stond toen op vier pagina's. Ik heb toen met patroonpapier er een geheel van gemaakt. Dus zo ben ik aan mijn patroon gekomen. Het heeft een grote van ongeveer 35 cm bij 38 cm. Deze afmeting heeft de tas die ik nu heb ook.

      Verwijderen